سیستم مودیان

فرآیند ارسال فاکتور

ابتدا فاکتور مورد نظر باید آماده سازی شود به همین منظور در سیستم مودیان وارد منوی عملیات – آماده سازی فروش و برگشت از فروش برای کارپوشه شده و فاکتور مورد نظر را انتخاب می کنیم.

سپس روی دکمه آماده سازی کلیک می‌کنیم؛ پس از آن یک پنجره باز خواهد شد که جزئیات آن به شرح زیر است:

 

نوع صورت حساب

  • فاکتور نوع یک به این معنا می باشد که اطلاعات خریدار (مشتری) نیز به سامانه ارسال خواهد شد مانند کد ملی، کد پستتی و…
  • فاکتور نوع دو به این معنا می باشد که اطلاعات مشتری به سامانه ارسال نخواهد شد و بیشتر مورد نیاز کسب و کارهایی است که مشتریان آنها مصرف کننده نهایی هستند مانند سوپرمارکت ها، کلینک های پزشکی و…
    لازم به ذکر است که فاکتور های نوع دو را فقط می توان به صورت نقدی ارسال کرد و نمی‌توان به صورت نسیه ارسال کرد.

 

نحوه پرداخت

  • “براساس اطلاعات سیستم” به این معنا می باشد که خود نرم افزار براساس رسیدهای دریافت تشخیص می دهد که فاکتور را به صورت نقد یا نسیه ارسال کند.
  • نقد: فاکتور ارسالی به صورت نقد ارسال می شود.
  • نسیه: فاکتور ارسال به صورت نسیه ارسال می شود.
  • نقد و نسیه: فاکتور به صورت نقد و نیسه ارسال می شود و باید میزان دریافتی بابت فاکتور در فیلد رو به رو وارد شود.

 

تاریخ کارپوشه متفاوت از تاریخ صورت حساب

این مورد این معنا می باشد که فاکتور ارسالی با تاریخ انتخابی کاربر به کارپوشه ارسال شود بنابراین تاریخ فاکتور در سیستم فروش تغییر نمی کند و فقط با یک تاریخ متفاوت در کارپوشه ثبت می شود.

 

فاکتور برگشتی

در صورتی که فاکتور برگشت از فروش مرجع نداشته باشد (یعنی مشخص نباشد که اصل فاکتور کدام است) باید شناسه یکتای اصل فاکتور که قبلا در کارپوشه ثبت شده است در فیلد رو به رو وارد شود تا اصل فاکتور مشخص شود.

 

پس از مشخص کردن آپشن های مورد نیاز برای فاکتور روی دکمه ادامه کلیک کرده سپس فاکتور آماده سازی می شود و از فهرست آماده سازی فاکتور فروش و برگشت از فروش برای کارپوشه حذف شده و به فهرست بررسی نتایج ارسال، اصلاح, ابطال صورت حساب به کارپوشه منتقل می شود.

فاکتور آماده سازی شده در وضعیت ارسال نشده قرار دارد که باید ارسال شود.

 

نحوه ارسال فاکتور به این صورت است که نرم افزار TaxGov را باز کرده و روی دکمه ارسال و استعلام کلیک می کنیم، سپس تمام فاکتور هایی که در وضعیت ارسال نشده باشند ارسال خواهند شد.